tiistai 14. maaliskuuta 2017

Keskikohta mutta oikeastaan alku

Nyt tiedän, että tulen onnistumaan. Ainut asia, mikä on estänyt minua onnistumasta viimeiset vuodet, on ollut se kun ei ole ollut pakko. Nyt kun aloitin blogin, tiedän, etten kehtaa tulla tänne joka viikko häpeillen ilmoittamaan, kuinka olen vain lihonut ja inhoan itseäni. Nyt minun on siis jollain tavalla pakko!



Painan tällä hetkellä n.69-70kg, mikä on järkyttävä määrä minulle, korkein koskaan. Olen 165cm pitkä, joten olen vähän ylipainoinen. Yh. Nyt se kuitenkin muuttuu!
Miten aion sen tehdä?

Selkeät tavoitteet ylös kirjoitettuna auttaa tavoitteiden saavuttamisessa.
Aion aloittaa taas juoksemisen. Eilen ekaa kertaa pitkään aikaan pääsin juoksemaan (jalkavamma) ja endorfiiniryöppy oli uskomaton. Sitä siis lisää! Pitää myös muistaa venytellä. Mulla on paha tapa laiminlyödä se ja juoksu loppuu lyhyeen kun lihakset jumittuu tai revähtelee.
Lihaskuntoa myös tykkään jonku verran tehdä ja rakastan tanssia. Jos keksin ja mahdollisuus tulee muihin liikuntamuotoihin niin niitäkin sitten!



Liikuntaan en tunne laihdutusmielessä minkäännäköstä pakkoa, harrastan sitä vain ja ainoastaan hyvällä fiiliksella ja hyvinvointia lisätäkseni. Pakkoliikunnasta olen menneisyydessä saanut tarpeekseni:s Kamalaa paskaa.



Ruoka!
Ruoka tulee olemaan vaikea asia, lähinnä tarpeeksi terveellisen ja monipuolisen ruokavalion toteuttaminen. Minulla on monimutkainen suhde ruokaan ja toivon, että pystyn ylittämään monia itsekeksittyjä esteitä tämän vuoden aikana.
Ajattelin syödä ja liikkua niin, että joka päivä kaloreita tulee 1500. Jos menee tuosta yli niin liikun sen pois. Yhtään vähemmäksi ei saa kalorimäärä mennä, se muuten kostautuu.

En vielä tiedä miten tekisin herkkujen kanssa. Cheat day parin viikon välein vai mitten? Täytyy miettiä. Toinen on alkoholi. Ehkä pyrin juomaan vain esim.3 annosta kerralla ja niin ettei kalorimäärä ylity reilusti.. En tiedä. Eniten ongelmia tulee varmasti olemaan näiden kahden asian kanssa.



Varovainen tavoitteeni on laihtua kesäkuuhun mennessä 7kg. Kuuteenkin kiloon olen tyytyväinen. Ensimmäinen tavoite on painaa huhtikuun alussa 68kg. Aion mittailla myös mittanauhalla. Jos osaan, niin lisään tuonne sivupalkkiin sellasen tavoitetaulukon. Siihen on sitte kiva ruksailla. Toivottavasti joku eksyy tänne tsemppaan mua! Kuvat motivoi myös.

2 kommenttia:

  1. Tsemppiä tavoitteeseen! <3 Blogista saa kyllä paljon motivaatiota, ja vaikka olisikin paino joskus noussut niin ei se varmasti lukijoiden mielestä ole maailmanloppu, vaan osoitus inhimillisyydestä :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos paljon! Totta tuo ja niin tulee varmasti käymäänkin. Ehkä kuitenkin vähemmän kuin ilman blogia:)

    VastaaPoista